Københavnsk forvaltning afprøver ny type markedsdialog med hackathon - men virker det?

Københavns Rådhus
Illustration: Bigstock / sfe-co2.
Særligt arrangerede sessioner, hvor fagfolk fra forvaltningen sidder side om side med eksterne it-udviklere, skaber enkle prototyper, der afslører muligheder og potentielle missere. Socialborgmesteren er glad for metoden, men rapport fastslår, at hackathons ikke kan afløse klassiske udbud. 
Løsninger17. november 2021 kl. 05:45
errorÆldre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Et nyt værktøj i forvaltningen har været med til hurtigere at sætte skub i små it-projekter, der bakker op om Socialforvaltningens arbejde i Københavns Kommune. 

Forvaltningen har de seneste to år benyttet sig af såkaldte ‘hackathons’ for at sætte spot på de digitale muligheder for at understøtte arbejdet i forvaltningen, der beskæftiger sig med nogle af de borgere, der har det allersværest og eksempelvis slås med misbrugsproblemer eller hjemløshed. Nu er det blevet tid til at samle op på erfaringerne fra forløbet. 

Få fuld adgang til DigiTech

DigiTech er målrettet professionelle, der arbejder med offentlige it- og digitaliseringsprojekter. Både på kunde- og leverandørsiden. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger