Horsens Kommune kæmper med kontrol af medarbejderens opslag i indkomstregisret

Horsens Kommune
Horsens Rådhus. Illustration: Dorthe Brandt Larsen, Horsens Kommune. Se større version
Efter en sag, hvor Horsens Kommune har måtte sande, at to medarbejdere har snaget i CPR-registret har endnu en sag ramt kommunen. Denne gang handler det om KMD’s indkomstregister. 
6. oktober 2021 kl. 05:55
errorÆldre end 30 dage

I det midtjyske er det blevet tid til eftertanke. Først ramte en sag om snushaner i CPR-registret kommunen, og nu er den så gal igen. 

Det skriver JP Horsens.  

Lokalredaktionen for Jyllands-Posten kan fortælle, at kommunen ikke har styr på, hvordan medarbejdere anvender indkomstregistret, der indeholder data om løn og timer. 

Kontrollen med systemet virker slet ikke, lyder det fra Jes Svenninggaard, der er direktør for Velfærd og Sundhed i Horsens Kommune. 

»KMD leverer ikke de data, vi har brug for for at gennemføre tilsynet,« siger Jes Svenninggaard til JP Horsens.

De manglende data gør det ifølge Svenninggard umuligt for Horsens Kommune at foretage stikprøver og dermed føre kontrol med brugen af systemet. 

KMD forholder sig tavst, men fra Horsens Kommune forlyder det, at leverandøren fra Ballerup arbejder på at finde en løsning på problemet. Borgmester Peter Sørensen (S) har bedt om en redegørelse. 

Få fuld adgang til DigiTech

DigiTech er målrettet professionelle, der arbejder med offentlige it- og digitaliseringsprojekter. Både på kunde- og leverandørsiden. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.