Coronavirus stiller nye krav til den kommunale chatbot: »Vi har lynhurtigt skullet omstille os«

Foto : Kommune Kiri

Coronavirus stiller nye krav til den kommunale chatbot: »Vi har lynhurtigt skullet omstille os«

Den fælleskommunale chatbot Kommune Kiri har fået opdateret sit ordforråd med informationer om coronavirus. Robotten kan svare på de mest generelle corona-spørgsmål, men løsningen har sine klare begrænsninger i en situation, der hastigt udvikler sig, pointerer ansvarshavende indholdsredaktør.
Situationen med coronavirus har fået en række kommuner til at opdatere og ændre deres chatbots, så den også kan svare på generelle spørgsmål om sygdommen og situationen i Danmark. Derfor kan borgere i blandt andet Gentofte, Roskilde og Frederiksberg Kommune nu få svar på spørgsmål om sygdommens symptomer, smitteforebyggelse og risikogrupper gennem kommunernes fælles chatbot, Kommune Kiri.
Vil du have fuld adgang til DigiTech?
Chatbotten Kommune Kiri

Chatbotten Kommune Kiri er udviklet i et fælleskommunalt samarbejde mellem Frederiksberg, Roskilde, Gentofte, Rudersdal, Lyngby-Taarbæk og Fredensborg.

Virksomhederne Deloitte og Boost.ai er tekniske leverendører på løsningen.

Kommune Kiri dækker i øjeblikket områder for flytning, pas, kørekort, vuggestue, børnehave, skole, kultur og fritid, sundhedskort, lægeskift, politik, valg, affald, bolig og byggeri, dele af beskæftigelsesområdet og generelle spørgsmål om kommunerne.

Kilde: Rune Stæhr, ansvarshavende redaktør for den fælleskommunale chatbot, Kommune Kiri

DR
Annonceret d. 01-04-2020
DR
Annonceret d. 31-03-2020
FREDERIKSBERG KOMMUNE
Annonceret d. 31-03-2020
Skatteforvaltningen
Annonceret d. 31-03-2020