Chatbot i 37 kommuner får nu en stemme: »Vi håber, at det kan understøtte den digitale inklusion«
Udvikling7. februar kl. 05:05
Siden 2020 har borgere haft mulighed for at skrive til den fælleskommunale chatbot Muni med spørgsmål til de offentlige services. Nu vil projektgruppen bag udvikle en talefunktion til robotten.
Artiklen er ældre end 30 dage
»Du har ringet til den kommunale chatbot Muni, hvad kan jeg hjælpe dig med?«
Den slags udtalelser kan borgere meget vel blive mødt med i fremtiden, når de kontakter én af de 37 kommuner, der er en del af Den Digitale Hotline (DDH).
Siden 2020 har borgere kunne skrive til chatbotten Muni, hvis de har haft spørgsmål til eksempelvis afhentning af storskrald, anmeldelse af skadedyr eller tidsbestillinger hos borgerservice på de kommunale hjemmesider.
Læs hele artiklen
DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter.
Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
