Automatisering fejler i nyt uddannelsessystem: Statsstøtte gives på forkerte tal
Et nyt system skulle automatisere centrale administrative opgaver på en række uddannelsesinstitutioner. Men problemer med udviklingen har i stedet ført til tungere arbejdspres på området. De involverede forventer stadig, at gevinsterne kan indfries.
Formålet var at effektivisere og automatisere. Men i stedet har et nyt it-system til landets uddannelsesinstitutioner ført til flere manuelle arbejdsopgaver i centrale dele af administrationen og skabt udsigt til ekstraregninger i millionklassen.
Læs hele artiklen
DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter.
Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
