4.000 samtaler på fire uger: Her er de første erfaringer fra Roskilde Kommunes chatbot-projekt

29. maj 2019 kl. 05:00
Screenshot af den norske chatbot, Kommune Kari. I danmark hedder den Kiri.
Illustration: Screenshot: Adam Fribo.
For en måned siden satte Roskilde Kommune den norsk-importerede chatbot Kommune Kiri i drift på kommunens hjemmeside. Det skal på sigt give færre telefoniske henvendelser - DigiTech har talt med den ansvarlige chefkonsulent om den første måneds erfaringer.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

De danske kommuner er vilde med chatbots, og et af de projekter, der har fået mest opmærksomhed, er 'Kommune Kiri'.

Roskilde Kommune har sammen med konsulenthuset Deloitte og en håndfuld andre kommuner importeret chatbotten fra Norge og tilpasset den til danske forhold, og for en måned siden gik projektet så i luften.

Roskilde Kommune kalder Kiri for den første chatbot, der dækker hele borgerserviceområdet, og DigiTech har talt med chefkonsulent Rune Stæhr om, hvordan det er gået.

Læs hele artiklen

DigiTech er til professionelle, der arbejder med offentlig digitalisering og it-projekter.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DigiTech
Alt indhold på DigiTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger