Michael Busk-Jepsen, digitaliseringsdirektør i Finans Danmark, garanterer, at MitID-løsningen er en fælles løsning - også selvom den finansielle sektor har betalt halvdelen af gildet og stillet komptencer til rådighed i udviklingen.
Michael Busk-Jepsen, digitaliseringsdirektør i Finans Danmark, garanterer, at MitID-løsningen er en fælles løsning - også selvom den finansielle sektor har betalt halvdelen af gildet og stillet komptencer til rådighed i udviklingen.

Foto : Finans Danmark

Finanssektoren betaler halvdelen af udviklingen af MitID: ‘Det er ikke bankernes løsning’

Bankernes interesseorganisation stiller både penge og kompetencer til rådighed til udarbejdelsen af MitID-løsningen. Men hvad har den finansielle sektor fået tilgengæld? En opdateret fælles løsning til borgere og bankkunder, siger digitaliseringsdirektør i Finans Danmark, Michael Busk-Jepsen, der afviser, at den nye løsning er blevet "bankernes løsning."
Alt har en ende, og alle systemer får på et tidspunkt en afløser. Fra efteråret skal danskerne til at vænne sig til, at den digitale kontakt med det offentlige og de daglige operationer med privatøkonomien i netbank ikke længere centrerer sig omkring NemID-app’en eller det tredelte laminerede papkort, der skjuler sig bagerst i tegnebogen. 
Vil du have fuld adgang til DigiTech?

Husk at være logget ind med den e-mail, hvor du har dit abonnement tilknyttet. Oplever du fortsat udfordringer med din adgang, så skriv til support@ing.dk.

Prøv DigiTech

Få 3 ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement

Klik her

Nævnte firmaer