3 nedslag i ny rapport: Mange lærere er trætte af læringsplatforme og Aula

Foto : smolaw / Bigstock

3 nedslag i ny rapport: Mange lærere er trætte af læringsplatforme og Aula

Digitale redskaber letter hverdagen i folkeskolen, men særligt Aula er kilde til stor frustration i mange læreres hverdag, viser ny undersøgelse fra Undervisningsministeriet. EduTech giver dig tre nedslag i rapporten.
Overordnet fungerer den digitale hverdag godt for en stor del af lærere i folkeskolen. Men der er plads til forbedringer. Særligt Aula frustrerer, mens fire ud af ti lærere mener, at digitale læringsplatforme kræver for meget tid i forhold til udbyttet, og at udvalget af digitale læremidler er for lille.  
Vil du have fuld adgang til DigiTech?

Husk at være logget ind med den e-mail, hvor du har dit abonnement tilknyttet. Oplever du fortsat udfordringer med din adgang, så skriv til support@ing.dk.

Prøv DigiTech

Få 3 ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement

Klik her
FAKTA: Om undersøgelsen

Undersøgelsen er baseret på spørgeskemaer udsendt i november og første del af december 2020 til lærere og skoleledere på et repræsentativt udsnit af danske folkeskoler samt til alle kommunale skoleforvaltninger.

520 lærere deltog i undersøgelsen (svarprocent på 28%).

116 skoleledere deltog (svarprocent på 23%).

70 kommunale skolechefer deltog (svarprocent på 71%).

Kilde: Rapporten ’Lærernes digitale hverdag – kvantitativ kortlægning’ af Styrelsen for It og Læring under Børne- og Undervisningsministeriet

Region Sjælland
Annonceret d. 22-06-2021
Aalborg Renovation
Annonceret d. 21-06-2021
Kriminalforsorgen
Annonceret d. 16-06-2021
ODENSE KOMMUNE
Annonceret d. 15-06-2021