Nyt forskningsprojekt skal undersøge brug af kunstig intelligens i kommunikationsbranchen

10. september 2021 kl. 01:05
Portrætfoto af Ib T. Gulbrandsen.
Illustration: Thomas Cato.

Et nyt forskningsrojekt under navnet Strategizing Communication and Artificial Intelligence skal afdække, hvordan den øgede integration af kunstig intelligens påvirker professionelle kommunikatørers faglige skøn og etiske vurderinger.

Det skriver Roskilde Universitet i en pressemeddelelse.

Få fuld adgang til DataTech

DataTech er til professionelle, der arbejder med data og analytics.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DataTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DataTech
Alt indhold på DataTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten er slået fra på dette indhold