Unitys AI-boss Danny Lange: Jeg har en lang konflikt mellem sejt og nyttigt

Unity
Illustration: Unity. Se større version
Unitys danske AI-chef Danny Lange har fire spørgsmål han stiller sig selv, for ikke at spilde tiden på løsninger uden problemer. 
2. december 2021 kl. 05:49
errorÆldre end 30 dage

De sidste fem år har spilplatformen Unity udvidet sin markedsandel fra 36 procent til over 70 procent. Og årsagen er ifølge selskabets danske AI-boss, Danny Lange, simpel. 

»Vi gør grundlæggende spilstudier i stand til at tjene penge mere effektivt, end hvis de går andre steder hen,« siger han på konferencen Digital Tech Summit, der netop har fundet sted i København. 

»Og måden, vi gør det på, er at udnytte de mest avancerede deep learning-teknikker til at matche spillere med spil, og krydspromovering for andre spil og reklamer, og dybest set muliggør hele det økosystem.«

Ved at matche spil med spillere og sætte relevante annoncer ind, der kan finansiere nye spil, løser Unitis machine learning et problem, der for få år siden gjorde det nærmest umuligt at udvikle og udgive et spil uden en stor spilproducent i ryggen. 

Men alt for ofte - og særligt inden for machine learning - er problemet enten svært at få øje på eller simpelthen ikke et reelt problem.  

Få fuld adgang til DataTech

DataTech skriver til dig, der arbejder professionelt med data og analytics. Vi giver dig inspirerende cases, nyheder og debat om alt fra machine learning-modeller til dataetik. Få tilsendt tilbud

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DataTech
Alt indhold på DataTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Debatten
Log ind for at deltage i den videnskabelige debat.