Norsk selskab har eget center for datakvalitet: Foruroligende lidt fokus på det

Foto : Dmitry Vikarchuk / Bigstock

Norsk selskab har eget center for datakvalitet: Foruroligende lidt fokus på det

Til trods for at avancerede it-løsninger bruger mere og mere data, er der alt for lidt fokus på kvaliteten, mener chef for DNV GL’s eget kompetencecenter, som arbejder med kvalitetssikring af data.
‘Alle’ taler om, hvordan man kan drage mest mulig nytte af data, for eksempel inden for business intelligence og machine learning. Der er imidlertid foruroligende lidt fokus på kvaliteten af de stadigt større mængder data, som bruges i moderne it-løsninger, mener Per Myrseth fra det norske selskab DNV GL, der blandt andet yder teknisk rådgivning inden for energi og søfart.
starLog ind eller prøv 3 ugers gratis prøveabonnement for at læse videre

DataTech skriver til dig, der arbejder professionelt med data og analytics. Vi giver dig inspirerende cases, nyheder og debat om alt fra Machine Learning-modeller til dataetik.

Per Myrseth
Per Myrseth
Illustration: Per Myrseth

Per Myrseth er chef for DNV GL’s eget kompetencecenter, som arbejder med kvalitetssikring af data, samt ansvarlig for big data og analytics DNV GL Energy Advisory Nordic and Baltic region.