Matas opretter egen data science-afdeling: Løftet fra hyldevarerne holdt ikke

17. marts 2020 kl. 06:34
hyldevarer
Illustration: Marmoset.
AI-modeller ender alt for ofte som engangsfornøjelser, mener Matas, der er færdig med standardmodeller.  Det fortæller head of data science Shumail Ahmed.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Når leverandører præsenterer deres standardmodeller, er forventningerne høje - men resultaterne holder ikke praksis, hvor kompleksiteten både udhuler modellens ydelse og fordelen ved at vælge en hyldevare. 

Sådan lyder oplevelsen hos Matas, der i det seneste år har etableret egen data science-afdeling og oprustet på business intelligence for at udvikle og drifte analysemodeller selv. 

»Løftet fra standardsystemerne holdt ikke,« forklarer Shumail Ahmed, head of development og data science hos Matas. 

Få fuld adgang til DataTech

DataTech er til professionelle, der arbejder med data og analytics.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DataTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DataTech
Alt indhold på DataTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger