ITU-forskere bruger deep learning til at lave skræddersyede Mario-baner

28. juni 2018 kl. 04:18
spil
Illustration: aurielaki/Bigstock.
Forskere fra ITU har kombineret machine learning med evolutionære algoritmer for at lave Mario baner, som ligner rigtige baner og kan tilpasses efter spillernes præferencer.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Et hold af forskere fra ITU, har brugt machine learning og evolutionære algoritmer sammen til at generere Mario-baner, der ikke bare ligner menneskeskabte baner, men også kan udformes efter opsatte parametre.

»Det kan for eksempel være baner som har en vis sværhedsgrad, mange fjender, eller mange huller i jorden,« fortæller Sebastian Risi, lektor på ITU og en af forskerne bag projektet.

Få fuld adgang til DataTech

DataTech er til professionelle, der arbejder med data og analytics.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DataTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DataTech
Alt indhold på DataTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger