Historier frem for data: Det har været en øjenåbner for os

Storytelling handler om at turde give slip på de data, der ikke betyder noget, og læne sig godt op ad den agile arbejdsmetode, mener Coloplasts BI-chef.
Hos Coloplast er BI-afdelingen holdt op med at spørge, hvilke data kunden har brug for. I stedet spørger de ind til den historie, brugeren gerne vil fortælle med data, og udleder den nødvendige data derfra.  Der er en lidt omvendt måde at gøre det på, bemærker Anders Reinhardt, der er business intelligence director hos Coloplast. Men det har været den rigtige beslutning.
Vil du have fuld adgang til DataTech?

DataTech skriver til dig, der arbejder professionelt med data og analytics. Vi giver dig inspirerende cases, nyheder og debat om alt fra Machine Learning-modeller til dataetik.

Anders Reinhardt
Anders Reinhardt
Illustration: Anders Reinhardt

Anders Reinhardt er business intelligence director for Coloplast. Reinhardt er uddannet i økonomi og har tidligere stået for business intelligence hos Velux.