Er du obs på DataOps?

12. marts 2019 kl. 03:28
Observation opmærksomhed fokus fremtid
Illustration: Avssin / Bigstock.
DataOps er en spirende data management-disciplin, der bygger på udviklingskonceptet DevOps. 
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

DataOps er et af de nyeste buzzword inden for data og analytics. Et stigende antal leverandører har sat DataOps-mærkatet på deres produkter, og sidste år kom begrebet for første gang ind på Gartners såkaldte hype-cycle for data management.

Trods hype er DataOps stadig kun en spirende disciplin, fortalte Gartner VP Alan Dayley på selskabets Data & Analytics Summit, der fandt sted i London i sidste uge. 

Det første, man skal bemærke, er, at DataOps ikke er en teknologi, understreger han.

Få fuld adgang til DataTech

DataTech er til professionelle, der arbejder med data og analytics.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DataTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DataTech
Alt indhold på DataTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger