Easysizes algoritme forudsiger, om kunder sender tøjet tilbage til butikken    

Det er svært at stole på kundens egen forklaring om, hvorfor hun eller han fortryder et køb, fortæller startup bag analytics-løsning til modebranchen. 
Kunder, der fortryder mange af deres online-tøjkøb, kan være et dyrt bekendtskab for butikker, der må spilde tid og penge på varer, der bliver sendt tilbage.  Derfor har det danske startup Easysize udviklet en analyse-løsning, der forudser, om en kunde vil returnere et givet stykke tøj. 
starLog ind eller prøv 3 ugers gratis prøveabonnement for at læse videre

DataTech skriver til dig, der arbejder professionelt med data og analytics. Vi giver dig inspirerende cases, nyheder og debat om alt fra Machine Learning-modeller til dataetik.

Gulnaz Khusainova
Gulnaz Khusainova
Illustration: Gulnaz Khusainova

Gulnaz Khusainova er CEO og grundlægger af Easysize. Gulnaz Khusainova er født i Moskva, men flyttede i 2014 til Danmark for at grundlægge og drive sin virksomhed. I 2015 var Gulnaz Khusainova med til at stifte Women in Tech Danmark. Derudover er Gulnaz Khusainova på Forbes' liste over '30 under 30' inden for Retail & eCommerce.