ATP vil pudse AI på kundeservice: »Vi har trænet sprogmodellen med 112 millioner ord«
Kan sprogteknologier forbedre kundeservice og mindske bunken af dokumentationsarbejde? ATP eksperimenterer med at lade algoritmer klare noget af det tidskrævende og ensformige arbejde i kontakten med borgerne.
Artiklen er ældre end 30 dage
De færreste danskere ringer ind til ATP for at hyggesnakke. Er der knas med boligstøtten eller feriepengene, vil vi gerne kunne klare problemet over telefonen hurtigt og uden alt for mange minutter med ventemusik i røret.
Derfor arbejder ATP’s udviklere på at implementere sprogteknologier (Natural Language Processing, NLP), som om et par år måske kan fjerne noget af skrivearbejdet fra de ansatte og frigive mere tid til at betjene borgerne.
Læs hele artiklen
DataTech er til professionelle, der arbejder med data og analytics.
Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til DataTech
Alt indhold på DataTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
