Analytiker: Vi har brug for mellemrolle, der binder data science og forretning sammen 

3. december 2019 kl. 05:50
rolle
Illustration: ilixe48 / Bigstock.
Beslutninger kan ikke tages isoleret, men alt for ofte er afstanden mellem forretningen og dens dataeksperter for lang, mener SAS-analytiker Andrew Fowkes.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Andrew Fowkes arbejdede i detailhandlen i 20 år, før han fik sin nuværende stilling i SAS som Head of Retail Centre of Excellence. Og en af de ting, som står klart efter to årtier i branchen, er, at datakundskaberne i den absolutte top er mangelfulde. 

»Jeg kunne gå rundt om bordet hos de virksomheder, jeg arbejder med, og det ville være svært at spotte nogen, der har en analytics-baggrund. Og dem, der har det, skjuler det rigtig godt,« siger han. 

Få fuld adgang til DataTech

DataTech er til professionelle, der arbejder med data og analytics.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til DataTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til DataTech
Alt indhold på DataTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger