Analytiker: Vi har brug for mellemrolle, der binder data science og forretning sammen 

Foto : ilixe48 / Bigstock

Analytiker: Vi har brug for mellemrolle, der binder data science og forretning sammen 

Beslutninger kan ikke tages isoleret, men alt for ofte er afstanden mellem forretningen og dens dataeksperter for lang, mener SAS-analytiker Andrew Fowkes.
Andrew Fowkes arbejdede i detailhandlen i 20 år, før han fik sin nuværende stilling i SAS som Head of Retail Centre of Excellence. Og en af de ting, som står klart efter to årtier i branchen, er, at datakundskaberne i den absolutte top er mangelfulde. 
Vil du have fuld adgang til DataTech?

DataTech skriver til dig, der arbejder professionelt med data og analytics. Vi giver dig inspirerende cases, nyheder og debat om alt fra Machine Learning-modeller til dataetik.

Andrew Fowkes
Andrew Fowkes
Illustration: SAS

Andrew Fowkes er Head of Retail Centre of Excellence for SAS Institute. Forud for det har Fowkes blandt andet været Buying Manager for Marks & Spencer.