Adform: Enhver promille-forbedring af algoritmen tæller

Foto : morganlstudios / Bigstock

Adform: Enhver promille-forbedring af algoritmen tæller

Millisekunder er afgørende, når danske Adforms algoritmer skal konkurrere med reklamegiganterne. Men lige så vigtigt er det at sætte tid af til at afprøve og udvikle ny teknologi, fortæller CIO.
50 til 100 millisekunder. Så lang tid går der, fra en bruger besøger en hjemmeside, til en kompleks, algoritmestyret auktion har afgjort, hvilken bannerannonce den bruger skal præsenteres for.
starLog ind eller prøv 3 ugers gratis prøveabonnement for at læse videre

DataTech skriver til dig, der arbejder professionelt med data og analytics. Vi giver dig inspirerende cases, nyheder og debat om alt fra Machine Learning-modeller til dataetik.

Steffen Andersen
Steffen Andersen
Illustration: Steffen Andersen

Steffen Andersen er CIO i Adform og har tidligere været CDO hos Sitecore og Senior Vice President hos Cision.