Friktion fra gulvet er en faktor, der har spillet mange robotter et puds gennem tiden. Her modellerer Unity så mange forskellige eksempler på friktion, at machine learning-modellen lærer at håndtere også de tilfælde, der ikke passer ind i teoribogen.
Friktion fra gulvet er en faktor, der har spillet mange robotter et puds gennem tiden. Her modellerer Unity så mange forskellige eksempler på friktion, at machine learning-modellen lærer at håndtere også de tilfælde, der ikke passer ind i teoribogen.

Foto : Unity

Robotter trænes med Unitys spilmotor

Spilmotoren Unity gør det muligt at træne industri­robotter i at gribe objekter – udelukkende med syntetiske data. Erfaringer viser, at tusindvis af digitale simuleringer giver bedre resultater end få og mere præcise fysiske simuleringer.
ING.DK: Kunstig intelligens kunstige data er mere effektive end fysiske tests Umiddelbart er det svært at se, hvordan robotprogrammører, der er vant til at instruere robotter fra ­Universal Robots, MiR, ABB eller Fanuc, kan hente inspiration fra ekstremt populære spil som Assasins Creed, Temple Run Series og Pokemon Go.
Vil du have fuld adgang til DataTech?

DataTech skriver til dig, der arbejder professionelt med data og analytics. Vi giver dig inspirerende cases, nyheder og debat om alt fra Machine Learning-modeller til dataetik.

Prøv DataTech gratis

DataTech giver dig ny viden, cases og erfaringer med at lykkes med AI og data science i praksis. Få 3 ugers gratis og uforpligtende prøveabonnement

Klik her
Danny Lange
Danny Lange
Illustration: Unity

 Danny Lange er Senior Vice President of Artificial Intelligence ved Unity Technologies og tidligere AI-chef for Uber.