Orange delecykel-selskab dyrker ånden i GDPR: »Hvis man bygger databeskyttelse ind i sit mindset, er det ikke svært«
Databeskyttelse23. marts 2021 kl. 04:15
En dansk SMV med startup-mentalitet gør en dyd ud af at forklare kunderne om deres rettigheder og brugte GDPR til at gennemgå sine arbejdsprocesser.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.
Jens Frandsen havde ikke arbejdet med databeskyttelse, før han var med til at starte selskabet bag de orange delecykler, Donkey Republic, i 2014.
Men med en baggrund som diplomingeniør i software og elektronik og en interesse for it-sikkerhed var kimen lagt til en virksomhed, der tog databeskyttelse alvorligt.
Læs hele artiklen
ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder.
Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til ComplianceTech
Alt indhold på ComplianceTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
