Nyt lovforslag i USA kan lægge målrettet annoncering i graven

25. januar kl. 05:00
USA kongres
Kongressen i USA. Illustration: SherryVSmithVAB, BigStock.
Med et nyt lovforslag vil amerikanske politikere forbyde brugen af personoplysninger til målrettet annoncering. Det kan ramme tech-giganternes business-model, som findes overalt på internettet.
Artiklen er ældre end 30 dage
Manglende links i teksten kan sandsynligvis findes i bunden af artiklen.

Det skal være slut med at bruge persondata til målrettet annoncering, hvis man spørger tre amerikanske politikere, for det skader borgeres privatliv og medfører en række problemer, som går ud over menneskerettighederne.

Det skriver Euractiv.

I sidste uge fremsatte tre medlemmer af den amerikanske kongres, Anna Eshoo, Jan Schakowski og Cory Brooker, deres synspunkt i et nyt lovforslag.

Få fuld adgang til ComplianceTech

ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder.

Få 3 uger gratis prøve abonnement til ComplianceTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til ComplianceTech
Alt indhold på ComplianceTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger