Noyb sagsøger tyske partier: Reklamer ulovligt på Facebook

23. marts kl. 05:00
Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg er grundlægger af Facebook, som har skiftet navn til Meta. Ifølge privacy-organisationen, Noyb, har tyske partier ulovligt brugt virksomhedens værktøj til at målrette politiske reklamer. Illustration: Meta.
Partierne bruger følsomme persondata til at målrette politiske reklamer på Facebook. Derfor har den østrigske privacy-organisation nu anmeldt sagen til Tysklands føderale datatilsyn, samt opfordret til et forbud og en bøde.
Artiklen er ældre end 30 dage

Man når knap at forholde sig til seneste udvikling i det europæiske GDPR-landskabet, før den østrigske privacy-organisation ‘None of your Business’ (Noyb) igen er på banen med et nyt søgsmål.

I sidste uge udsendte organisationen, som blandt andet står bag den famøse Schrems II-dom, en pressemeddelelse om, at Noyb nu lægger sag an mod flere partier i Tysklands parlament.

Læs hele artiklen

ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til ComplianceTech
Alt indhold på ComplianceTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger