Medierådet: Børn og unge har brug for retningslinjer på Tiktok

14. marts kl. 05:30
TikTok
Illustration: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix.

Der mangler retningslinjer for hvordan børn og unge burde bruge det kinesiske sociale medie Tiktok, ifølge forperson for Medierådet for Børn og Unge, Miriam Michaelsen. 

Den kinesiske app er stærkt vanedannende hvilket også understreges af den årlige rapport Medieudviklingen 2022, der viser, at de 9-14 årige bruger 1 time og 16 minutter på appen dagligt.

Læs hele artiklen

ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder.

Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.

Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.

Abonnementsfordele
vpn_key
Fuld adgang til ComplianceTech
Alt indhold på ComplianceTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
drafts
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
thumb_up
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
Ingen kommentarer endnu.  Start debatten
Debatten
Log ind eller opret en bruger for at deltage i debatten.
settingsDebatindstillinger