En ny afgørelse fra Det Europæiske Databeskyttelsesråd kræver, at Facebook-brugere får mulighed for helt at fravælge målrettede annoncer, men det kan skade Metas indtjening. Det vigtigste er dog, at man får friheden til at vælge, understreger formand for Rådet for Digital Sikkerhed.
Der er udsigt til, at Meta, virksomheden, der står bag nogle af verdens største sociale medieplatforme som Facebook og Instagram, skal ændre sin forretningsmodel, efter en afgørelse fra Det Europæiske Databeskyttelsesråd (EDPB) den 5. december i år.
Få fuld adgang til ComplianceTech
ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder.
Få 3 uger gratis prøve abonnement til ComplianceTech. Betalingskort er ikke påkrævet, og du vil ikke blive flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til ComplianceTech
Alt indhold på ComplianceTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
