Efter kritik: IDA Forsikring stopper automatisk AI-analyse af kunder
IDA Forsikring beder nu om medlemmerne om samtykke før telefonsamtaler analyseres af AI-system.
Artiklen er ældre end 30 dage
I en række artikler beskrevet har Version2 og ComplianceTech beskrevet, hvordan IDA Forsikring optager, transskriberer og analyserer fagforeningsmedlemmernes telefonsamtaler med forsikringsselskabet via et AI-system.
Det skete uden hverken at spørge medlemmerne om lov eller oplyse tilstrækkeligt om det. Og dét er en praksis, som tre juridiske eksperter i persondataret vurderer er på kant med loven.
Læs hele artiklen
ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder.
Få 3 ugers gratis prøveabonnement. Betalingskort er ikke påkrævet, og du bliver ikke flyttet til et betalt abonnement efterfølgende.
Du kan også få tilsendt et tilbud til dig.
Abonnementsfordele
Fuld adgang til ComplianceTech
Alt indhold på ComplianceTech er åbent for dig, så du kan nyde det fra din computer, tablet eller mobil.
Kuraterede nyhedsbreve
Nyheder, interviews, tendenshistorier og meget mere, leveret til din indbakke.
Adgang til andre medier
Hver måned får du 6 klip, som kan bruges til permanent at låse op for indhold på vores andre medier.
Adgang til debatten
Deltag i debatten med andre professionelle.
