Forbrukerrådet i Norge: Det skal være forbudt at tracke til reklamer

Foto : soupstock via Bigstock

Forbrukerrådet i Norge: Det skal være forbudt at tracke til reklamer

I en splinterny rapport fortæller forbrugerrådet i Norge, hvorfor tredjeparts-tracking bør forbydes i EU og USA: Praksissen går ud over forbrugerens fundamentale rettigheder, og så kan man sagtens tjene penge på annoncering uden massiv overvågning.
Det norske forbrugerråd (Forbrukerrådet) anbefaler, at man forbyder overvågningsbaseret annoncering i EU og USA, viser en ny rapport, som er offentliggjort her til morgen.
Vil du have fuld adgang til ComplianceTech?

ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder. Vi udgiver løsningsorienterede artikler om data compliance og konkrete værktøjer til, hvordan din organisation overholder reglerne og er compliant på den mest effektive måde - uanset om det handler om GDPR, cookies, NIS-loven eller ISO-standarder.

Husk at være logget ind med den e-mail, hvor du har dit abonnement tilknyttet. Oplever du fortsat udfordringer med din adgang, så skriv til support@ing.dk.

Prøv ComplianceTech

ComplianceTech er et medie til compliance-ansvarlige i danske virksomheder og offentlige myndigheder. Vi udgiver løsningsorienterede artikler om data compliance og konkrete værktøjer til, hvordan din organisation overholder reglerne og er compliant på den mest effektive måde - uanset om det handler om GDPR, cookies, NIS-loven eller ISO-standarder.

Klik her